Speciaal voor peuters

Peuteropvang in MFC Kleurrijk

In MFC Kleurrijk is peuteropvang, VSO en BSO van Koppel-Swoe gevestigd. De peuteropvang verzorgt iedere werkdag opvang voor peuters van 2 tot 4 jaar van 8.00 tot 13.00 uur. De peuteropvang van Koppel-Swoe stelt zich hierbij graag aan je voor.

Ieder kind is uniek

Bij Koppel-Swoe gaan wij ervan uit dat ieder kind de drang heeft om zich te ontwikkelen. Op zijn of haar eigen manier en op basis van aanleg en karakter. We willen daarom zoveel mogelijk aansluiten bij de eigenheid van de kinderen en de fase waarin zij zich bevinden.

Wij gaan op basis van gelijkwaardigheid met elkaar om. We hebben respect voor elkaar. In onze rijke leeromgeving stimuleren we kinderen om zelf te ontdekken. We bieden een uitdagende groepsruimte en buitenruimte aan met verschillende materialen.

Spelenderwijs werken aan een brede ontwikkeling

Door spel, thema’s en activiteiten werken we aan de brede ontwikkeling van kinderen. We hanteren voor- en vroegschoolse educatie (vve), met vooraf vastgestelde leer- en ontwikkelingsdoelen, waardoor de taalontwikkeling extra gestimuleerd wordt.

Er is regelmatig contact met de Hoge Weerdschool. Zo spelen de oudste peuters van de Buurtkabouters regelmatig met de kleuters van groep 1 en 2. Dat zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool.

Buiten spelen

Bij Koppel-Swoe vinden we dat kinderen op elk moment van de dag buiten moeten kunnen spelen. We hebben een fijn buitenterrein met zandbakhuisje, glijbaan en een water- en voelmuur. Buiten spelen is niet afhankelijk van het weer. Bij regen bieden we laarzen aan. Want slecht weer bestaat niet, maar slechte kleding wel! 😉

Meer informatie

Heb je nog vragen? Wil je weten wat peuteropvang voor jou kost? Of wil je je kind aanmelden? Bel dan 0578-67 67 67 of stuur een mail naar planning@koppelswoe.nl.

Op www.kinderopvangepe.nl vind je ook meer informatie over alle kinderopvang van Koppel-Swoe.