VSO en BSO

Voor en na school

In samenwerking met Koppel-Swoe bieden we buitenschoolse opvang aan. Tijdens schoolweken is er op maandag, dinsdag en donderdag VSO en BSO in MFC Kleurrijk. Op de andere dagen is er opvang op Kindercentrum Kierewam en tijdens schoolvakanties is er Vakantie BSO.

Buitenschoolse opvang

Ook na schooltijd blijven we als Koppel-Swoe graag betrokken bij kinderen. Buitenschoolse opvang is de opvang voor schooltijd, na schooltijd, op vrije dagen of tijdens schoolvakanties. Wij zien BSO als vrije tijd voor kinderen. Bij ons krijgen ze daarom alle ruimte om zowel binnen als buiten te spelen, te ontdekken, te leren en te genieten. Er kan bij ons op vaste momenten opvang afgenomen worden, maar ook flexibel. Er is geen minimum afname verplicht.

VSO Kleurrijk

Sommige ouders/verzorgers beginnen ’s ochtends al voor schooltijd met hun baan/studie of moeten verder reizen naar hun werk. Voor hun kinderen bieden we voorschoolse opvang (VSO) aan. Op maandag, dinsdag en donderdagochtend bieden we tijdens schoolweken van 7.00 tot 8.30 uur VSO aan in ons BSO-lokaal in MFC Kleurrijk. Op de andere dagen is er VSO in Kindercentrum Kierewam. De kinderen worden dan gratis met onze auto naar school gebracht.

BSO Kleurrijk

Ook na schooltijd en op vrije schooldagen bieden we opvang aan. In onze huiselijk ingerichte groepsruimte bieden we iedere maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag van 14.00-18.00 uur naschoolse opvang. Ook opvang nodig op woensdag en vrijdag? Geen probleem, dan is je kind van harte welkom op onze BSO in Kindercentrum Kierewam. Wij zorgen voor gratis vervoer van school naar Kierewam.

Wat we zoal doen op een BSO-middag? Wij geloven in de visie ‘BSO is vrije tijd voor kinderen’. Kinderen hebben dus de vrije keuze bij ons. Voor onze BSO maken we gebruik van onze eigen BSO-ruimte en de ruimte van peuteropvang de Buurtkabouters. Centraal in onze ruimtes staat een grote tafel, waaraan we samen wat eten en drinken, knutselen of spelletjes doen. Ook zijn er diverse hoeken om in te spelen, zoals een ruime constructiehoek, een keukentje, zitkussens om te chillen of te lezen. Standaard bieden we een extra activiteit aan. Daarnaast krijgen kinderen alle ruimte om buiten te spelen. De BSO kinderen maken gebruik van het plein van de BSO, de peuteropvang en het schoolplein van de Hoge Weerdschool.

SPORT!!

Wat onze BSO bijzonder maakt, is dat onze sportmedewerker op dinsdag- en donderdagmiddag een sportief programma organiseert, speciaal voor onze BSO. Diverse sport- en spelactiviteiten vinden plaats in het speellokaal, op het BSO- of schoolplein of op één van de omliggende sportterreinen. Zo krijgen kinderen bij ons volop de gelegenheid om te bewegen en allerlei sport- en spelactiviteiten uit te proberen. Genoeg avonturen om te beleven!

Vakantie BSO

Tijdens iedere schoolvakantie bieden wij een speciaal vakantieprogramma voor buitenschoolse opvang (Vakantie BSO) aan op Kindercentrum Kierewam en Kanjers. Ruim van te voren wordt dat programma op deze pagina op onze website voor de aankomende vakantie bekend gemaakt. De activiteiten zijn uitdagend, avontuurlijk, creatief en sportief! Voor ieder wat wils!

Meer informatie

Heb je nog vragen? Wil je weten wat BSO voor jou kost? Of wil je je kind aanmelden? Bel dan 0578-67 67 67 of stuur een mail naar planning@koppelswoe.nl.

Op www.kinderopvangepe.nl vind je ook meer informatie over alle kinderopvang van Koppel-Swoe.